تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ تعامل2020-10-11
10 راه افزایش تعامل اینستاگرام
ایفلوئنسرها افراد خاصی هستند که میتوانند کسبوکار شما را با سرعت و کیفیت به مراتب بیشتری گسترش دهند. شما اگر بتوانید یک شبکه تجاری ایجاد کرده و با اینفلوئنسر مارکترها مراوده داشته باشید، شانس بیشتری برای دیده شدن و افزایش فروش دارید. تقریبا تمام کارآفرینان امروزی معتقدند که این روش کارآمد و مفید است. همچنین شما برای معرفی و نمایش کسبوکار خود به صورت گستردهتر باید تدابیری بیندیشید. یکی از ابزارهای شبکههای اجتماعی برای دسترسی به این هدف، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Ma rketing) است.
یک برند قوی بسازید
مهم ترین نکته ای که می توان در شبکه های اجتماعی در نظر گرفت، میزان محبوبیت فعالیت ما در آن برنامه می باشد. هرچقدر این میزان بیشتر باشد، یعنی توانسته ایم درک درستی از نیاز مخاطب خود داشته باشیم. هر چقدر حساب کاربری شما در فضای اینستاگرام تعامل بیشتری داشته باشد، موفق تر خواهد بود.
کپشن های اینستاگرام می توانند حداکثر ۲۲۰۰ کاراکتر و حداکثر ۳۰ هشتگ داشته باشند. اگر شما یک کسبوکار آنلاین داشته باشید، همیشه با عدم اعتماد مشتریان برای خرید اینترنتی مواجه هستید. شبگههای اجتماعی میتواند تا حدودی برای حل این مشکل یاریرسان باشد. یکی از این قابلیتها، قابلیت استوری گذاشتن میباشد.به گفته کارشناسان از زمان اضافه شدن این قابلیت اینستاگرام، محبوبیت این شبکه را بیش از ۴۰درصد افزایش داده است. بدون شک، اینستاگرام یکی از از سه شبکه محبوب حالحاضر در دنیا است که به صورت مقطعی قابلیتهایی را منتشر کرد که باعث شد این رسانه اجتماعی بیش از پیش بزرگ و کاربردی گردد. پیج bonmaxie@ نمونهای از برندهاست؛ که اغلب نگاهی به محصولات جدید برای ایجاد هیجان کاذب در جامعه هدف خود دارد.
نرخ تعامل اینستاگرام بر اساس تعداد فالورها و نسبت تعداد لایک، کامنت و سیو برای هر پست اندازه گیری می شود. برای محاسبه نرخ تعامل پیج اینستاگرامی تان به صفحه insight پیج تان بروید و میزان لایک، کامنت و سیو پست های خود را بنویسید. در حال حاضر منبع موثقی برای این که بدانیم آیا ذخیره کردن پست تاثیری در افزایش نرخ تعامل دارد، وجود ندارد. اما منطق این را به ما می گوید که زمانی یک پست برای دیگران ارسال می شود که یا جذاب باشد یا کاربردی. پس این فاکتور می تواند در محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام لحاظ شود. حال این که استراتژی اینستاگرام چیست و قصد دارد چه زمانی این فاکتور را به رسمیت بشناسد جای بحث دارد.
محتوایی که مخاطب را مجذوب خود کند، او را به تعاملوادار کند و عطش دیدن پستهای بعدی شما را در او شعلهور سازد. بنابراین باید بهعلایق و سلایق مخاطبان خود توجه کنید و محتوایی تولید کنید که برای آنها ارزش وسرگرمی به ارمغان بیاورد. درواقع شما با محاسبۀ نرخ تعامل میتوانید متوجه شوید که چه تعداد از فالوورهای شما از محتوای پیج شما رضایت دارند و با شما ارتباط برقرار کردهاند. نرخ تعامل در اینستاگرام بهمعنی تعداد کاربرانی است که صفحۀ شما را میبینند، دنبال میکنند و بهطور کلی با پیج شما ارتباط میگیرند. این فاکتور درواقع مهمترین و اصلیترین معیار برای موفقیت یک پیج در اینستاگرام است. شاید در نگاه اول افزایش تعامل در اینستاگرام کار سخت و پیچیدهای به نظر برسد، اما اگر نکات و ترفندهای گفته شده در این مقاله را رعایت کنید میزان تعامل در پیج شما بالاتر خواهد رفت.
اینستاگرام برای پست هایی که قابلیت ذخیره شدن در پیج اشخاص را دارند، ارزش خاصی قائل شده و آن پست را کاربردی و با ارزش می داند. یکی دیگر از راه های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام، فعالیت در بخش استوری است. ۶۲٪ از کاربران می گویند که پس از دیدن یک نام تجاری یا محصول در استوری، علاقه بیشتری به آن پیدا کرده اند.
همین طور میتوانید از مخاطب بخواهید سؤالات خود در استیکر پرسش بنویسد و شما سر فرصت با ویدیو به آنها جواب دهید. میتوانید دوربین را میان کارمندان ببرید تا داستان خود را مثلاً از واردشدن به این کار یا اتفاق جالبی که با مشتری افتاده است، تعریف کنند. شکل دیگر نظرسنجی این است که مخاطب با کشیدن ایموجی روی یک خط صاف میزان علاقهٔ خود را نشان دهد. به رفتار بچهها دقت کردهاید که هر کاری میکنند، واکنش پدر و مادر را نگاه میکنند و بر اساس آن تصمیم میگیرند چطور ادامه دهند؟ این کار را شما با اینسایت اینستاگرام باید انجام دهید. انتشار ریلز که دیگر بدیهی است؛ ولی مشکل اینجاست که همه در حال انتشار ریلز هستند؛ چطور ما دیده شویم!
به یاد داشته باشید که موفقیت در شبکههای اجتماعی نیازمند صبر، تلاش و تعامل مداوم با مخاطبان است. به طور منظم عملکرد خود را بررسی کرده و استراتژی های خود را بهبود بخشید. در نهایت، کلید موفقیت در شبکههای اجتماعی، ایجاد محتوای ارزشمند و ارتباط معنادار با مخاطبان است. با رعایت این نکات، شما هم می توانید به موفقیت های بزرگی در اینستاگرام و فیسبوک دست یابید.این مقاله طولانی و جامع، یک راهنمای کامل برای موفقیت در اینستاگرام و فیسبوک است. با مطالعه دقیق این مقاله و به کارگیری راهکارهای ارائه شده، شما هم می توانید کسب و کار خود را در این پلتفرم های قدرتمند به موفقیت برسانید.امیدوارم این مقاله جامع مورد پسند شما واقع شده باشد. افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام به تسریع فرایند برندسازی، تبدیل مخاطبان به مشتریان دائمی و تبدیل کاربران به مشتریان جدید کمک میکند.
بهعبارتدیگر، تعامل در اینستاگرام به شما کمک میکند تا با مخاطبانتان ارتباط عمیقتری برقرار کنید، آنها را درگیر محتوای خود کنید و به یک جامعه فعال و پرشور تبدیل شوید. نرخ تعامل در اینستاگرام معیاری است کهمیزان درگیری مخاطبان با محتوای شما را نشان میدهد. سعی کنید چند مدتی یکبار از طریق لایو با مخاطبان خود گفتگو و معاشرت کنید. با استفاده از لایو میتوانید به سوالات فالوورهای خود جواب بدهید و نظرشان را راجع به محتواهای پیج متوجه شوید. در نتیجه، بیشتر با شما ارتباط خواهند داشت و نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما افزایش خواهد یافت. یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار برای بهبود میزان تعامل، تعداد سیوها میباشد.
افزایش تعامل در اینستاگرام آنطور که برخی فکر میکنند، کار چندان سختی نیست. میتوانید با رعایت برخی نکات و به کارگیری چند ترفند، تعامل خود را با فالوورهای پیج تا حد قابل توجهی افزایش دهید. یکی دیگر از راه های بیشتر کردن نرخ تعامل کاربران انتشار محتواهای سریالی است. مخاطبان همواره منتظر ادامه محتوا میمانند و تعامل خود را با پیج بیشتر میکنند تا ادامه مطالب را از دست ندهند. برای بسیاری از افراد برقرار کردن ارتباط با یک شخص یا گروهی از اشخاص نسبت به برقراری ارتباط با یک پیج اینستاگرامی آسانتر است. پنهان شدن گردانندگان یک اکانت اینستاگرام پشت نام پیج تجاری تاثیر مثبتی روی مخاطبان نخواهد داشت.
یکی از مهمترین معیار های تعاملاینستاگرام، داشتن تعداد شیر share بالا برای هر پست میباشد، برای آشناییبیشتر با راه های افزایش شیر اینستاگرام، میتوانید به مقالهآموزشی سایت آفتاب نیوز مراجعه کنید. فالوورهایی که صرفاً به پیج شما سر میزنند، اما هیچواکنشی نسبت به محتوایتان نشان نمیدهند (لایک، کامنت، اشتراکگذاری، سیو و غیره)عملاً هیچ فایدهای برای شما ندارند. تبلیغات در اینستاگرام و فیسبوک، یک راه سرمایه گذاری موثر برای رشد کسب و کار شما است. بهترین رویکرد، استفاده ترکیبی از انواع محتوا برای دستیابی به بهترین نتایج است. با آزمایش و بررسی نتایج، می توانید بهترین استراتژی محتوایی را برای کسب و کار خود پیدا کنید.
نتیجهی این کار نیز به افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام ختم میشود. یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، پاسخ به نظرات کاربران است. اگر به دایرکت و کامنت کاربران پاسخ دهید، نشان دهنده این است که برای فالوورهایتان ارزش قائل هستید.
هر چه میزان تعامل بیشتر باشد، احتمال اینکه محتوا در فید تقویت شود و توجه بیشتری را به خود جلب می کند، بیشتر خواهد شد. در نتیجه افزایش تعامل پیج، می توانید امیدوار باشید که نرخ بازگشت سرمایه نیز افزایش می یابد. دعوت مخاطبان به شرکت در مسابقات و چالشهای اینستاگرامی از طریق به اشتراک گذاشتن پستها باعث افزایش تعامل در پست و استوری اینستاگرام خواهد شد. در این مقاله، روشهای افزایش تعامل اینستاگرام در پست و استوری را به شما گفتیم. این روشها را اضافهکردن چاشنی خلاقیت و با درنظرگرفتن شخصیت و هویت برند خود به کار ببرید. سادهترین روش درگیر کردن مخاطبان، استفاده از ابزار Question در استوری است.
به هر حال ارتباط یا تعامل در پیج اینستاگرام یک مسئله بدیهی می باشد. قطعاً که در پیج بیزینسی افزایش نرخ تعامل بسیار پراهمیت می باشد. در واقع ما سعی کرده ایم در راستای کسب درآمد در دنیای دیجیتال به شما راه های پولسازی در اینستاگرام را در دوره دیجیتال مارکتینگ آغازینو معرفی کنیم. الیته راه حل های زیادی برای افزایش اینگیجمنت وجود دارد که در ادامه این مطلب هر کدام را تشریح کرده ایم. هر چقدر تعامل کاربران در اینستاگرام بیشتر باشد، شانس شما برای جذب مشتری و افزایش فروش بیشتر میشود. اگر شما هم دنبال یادگیری اصول تعامل در اینستاگرام هستید، در این مطلب 7 روش کاربردی برای افزایش تعامل کاربران را بررسی میکنیم.
- در زیر آن، میتوانید چند لینک اضافه کنید؛ مثل لینک وبسایت یا آدرس کانال تلگرام. {
- امیدواریم مطالب این مقاله برای شما کاربران گرامی اینبو مفید واقع شده باشند. |}{
- بهتر است بدانید که افزایش این نرخ نیازمند یک برنامه و استراتژی میباشد . |}
- در واقع کسانی که قصد سفارش تبلیغات اینستاگرامی یا اینفلوئنسرمارکتینگ را دارند، از این شاخص به عنوان معیاری برای موفقیت کمپینها استفاده میکنند. {
- عکسهای پروفایل اینستاگرام همیشه به صورت دایرهای بریده میشوند، بنابراین عکسی را انتخاب و فرمت کنید که به خوبی در این قالب قرار بگیرد. |}
- برای مثال، اگر فردی عبارت «بلیط قطار گرگان تهران» را جستجو کند، تبلیغ صفحه فروش بلیط این مسیر در یک سایت معتبر گردشگری میتواند در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود.
در واقع اگر استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی شما موثر و عالی باشد، میتوانید فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل نمایید. همچنین تبلیغات در اینستاگرام برای افزایش فالوورهای پیج موثر است. حتی میتوانید در ایمیل مارکتینگ خود، لینک اینستاگرام خود را قرار دهید تا مخاطبان شما را دنبال کنند. حتی میتوانید اطلاعات پستهای شبکه اجتماعی خود را در وبسایتتان به اشتراک بگذارید یا در مورد شبکههای اجتماعی خود در وبلاگتان بنویسید.
برای اینکه توجه مشتریان را برای همیشه نسبت به خدمات و پیج خود جلب کنید، به کاربران خود هدیه دهید. درواقع شما با تقویت حس مثبت مخاطبین، میتوانید آنها را به تعامل بیشتر در پیج خود تشویق کنید. با تولید محتوای کاربردی و ارزشمند، می توانید مخاطبان خود را جذب کرده و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. برای تولید محتوا ارزشمند و تاثیرگذار، باید اول از همه نیازها و علایق مخاطبان بازار هدف خود را شناسایی کنید. برای انجام این کار میتوانید از الگوی فعالیتی رقبایتان کمک بگیرید.
برای مثال میتوان از لایو برای معرفی محصولات و خدمات، برگزاری مسابقه، پاسخ به سوالات کاربران و یا حتی فقط گفتگو و آشنایی با کاربران استفاده کرد. قدم چهارم، تعامل با مخاطبان است که یکی از بهترین راههای برندسازی در اینستاگرام میباشد. بنابراین سعی کنید به کامنتها و پیامهای مخاطبان خود پاسخ دهید و آنها را در تولید محتوای پیج خود مشارکت دهید. در اینستاگرام نرخ تعامل یکی از مهمترین عواملی است که میتواند بر موفقیت شما تأثیر بگذارد و یکی از راههای افزایش آن، تولید محتوای قابل ذخیرهسازی است.
میتوانید در استوری به گوشهای از آن اشاره کنید و ساده و مختصر بگویید مخاطب انتظار چه چیزی را داشته باشد؛ مخصوصاً اگر این محصول یا خدمت درخواست مخاطبان بوده است. میتوانید محصولات را در روند تولید یا در انبار به مخاطب نشان دهید و دربارهٔ آن توضیح دهید. پس پستهای مسابقه از ۲ طرف تعامل میگیرند؛ هم اینکه جایزه دارند و هم اینکه شرایط مسابقه از مخاطبان تعامل میخواهد.
این جست و جوها شامل نوسازی خانه، دکوراسیون داخلی، آشپزی، صنایع دستی، پروژههای کودکان و… است. شما میتوانید چیزی مشابه با آن در حوزههای صنایع غذایی، رشتههای هنری، فناوری یا حتی خلاقیت انجام دهید. یکی از مهمترین چالشهای بسیاری از خانمها برای کار کردن، محیط شغلی نامناسب و رسیدگی به کارهای منزل است. به همین دلیل هم آنها باید بهترین شغلهای پردرآمد برای بانوان را پیدا کنند تا بتوانند هم در یک فضای کاملا استاندارد و امن باشند و هم درآمد خوبی داشته باشند. اگر رویدادی در راه است، از افرادی که میخواهند ثبتنام کنند، بخواهید اطلاعات خود را بفرستند. فرض کنید محصول یا خدمت جدیدی آماده کردهاید؛ ولی هنوز آمادهٔ رونمایی نشده است.
همچنین تلاش می کند تا محتوایی را که بیشترین پتانسیل برای تعامل کاربر را داشته باشد، در فید و اکسپلور به کاربر نمایش دهد. لایو می تواند به برند شما کمک کند تا به صورت زنده با مخاطبان خود تعامل برقرار کنید و ارتباط خود را با آنها تقویت نمایید. ریلزها به دلیل جذابیت و پویایی خود، ابزاری قدرتمند برای جذب مخاطبان جدید و افزایش تعامل هستند. با توجه به این مزایا، استفاده از اینستاگرام و فیسبوک برای بازاریابی یک ضرورت اجتنابناپذیر برای کسب و کارهای مدرن است.
استیکرهای استوری میتوانند بهانهای برای شروع گفتگو و تعامل با دوستان و آشنایان باشند. برای افزایش تعامل در اینستاگرام معمولاً استیکرهای Questions ،Poll و Quiz به کار میروند. میتوانید با طرح یک سوال یا نظرخواهی دربارهی یک موضوع، با فالوورهای خود به گفتگو بپردازید. گفتگوهای صمیمانه باعث افزایش محبوبیت شما شده و کاربران بیشتری برای ارتباط با شما ترغیب میشوند. در این مقاله، به بررسی تکنیک های جدید CRO میپردازیم و درباره راهکارهای نوینی که میتوانند تاثیر چشمگیری در بهبود نرخ تبدیل وبسایت شما داشته باشند، توضیحاتی ارائه میدهیم.
برای محاسبه اینگیجمنت یک پست میتوان مجموع تعداد لایک، کامنت، ذخیره (Save) و بازنشر (Share) آن را بر میزان مخاطبین تقسیم کرد که با ضرب نسبت فوق در عدد ۱۰۰، درصد نرخ مشارکت بدست میآید. این فرمول بهترین شیوه محاسبه است، اما با توجه به اهداف پیج میتوان نسبت مشارکت را با پارامترهایی همچون مجموع بازدید (Impression) و تعداد بازدید یکتا (Reach) نیز مقایسه کرد. برای محاسبه نرخ مشارکت در اینستاگرام، فرمولهای متعددی تعریف شده که میتوان با استفاده از آنها، این عدد را در هر پست محاسبه کرد. اما برای محاسبه آن در کل صفحه پیشنهاد میشود از سایتهای رایگانی همچون Phlanx ,Influencermarketinghub ,ninjalitics ,Triberr و… استفاده کنید. واکنش نشان دادن به محتوای سایرین، از راه های تاثیرگذار در افزایش تعامل اینستاگرام محسوب می شود. برای ایجاد تعامل با مخاطب در اینستاگرام باید با اصول تعامل در اینستاگرام و روشهای افزایش تعامل آشنا باشید.
هشتگهای منحصر به فرد نیز می تواند راهی باشد که دیگران برند شما و محبوبیت آن را ببینند. به کمک برخی سایت ها می توانید هشتگ مناسب محتوای خود را پیدا کنید. به این منظور از سایت های hashtagify.me ، instavast.com ، ingramer.com کمک بگیرید . یکی از راههای بالا بردن تعامل کاربران با صفحه شما طرح یک درخواست می باشد . تعامل با هشتگ یعنی چی؟ هشتگ های اینستاگرام یک شمشیر دو لبه هستند.
ابزارهای دیگری مانند فتوشاپ، ایلستریتور، افترافکت، کنوا، پریمیر و… نیز برای کمک به شما در این راستا وجود دارند. برای برندها، رایجترین رویکرد برای ویدیوهای زنده یک مصاحبه، یک پرسش و پاسخ، یا حتی پخش پشت صحنه از یک رویداد است. میمها سرگرمکننده، درگیرکننده و نهایتاً راه حلی عالی برای افزایش اینگیجمنت | Engagement برای برندها هستند. مخاطب دربارهٔ موضوعی یا اصلاً با موضوع آزاد سؤال بپرسد و شما جواب دهید.
توجه ویژه به هشتگها برای افزایش تعامل در اینستاگرام
اگر شما هم در زمینه افزایش نرخ تعامل پیج اینستاگرام نظر یا تجربه ای دارید، در بخش نظرات آن را با ما و سایر مخاطبان کارینو به اشتراک بگذارید. شاید در نگاه اول، تعامل با فالوورها چندان ضروری به نظر نرسد، اما برای این بیزینسها، ارتباط بیشتر، درآمد بیشتری را نیز به همراه دارد. تعامل در اینستاگرام به مجموعهی ارتباطاتی گفته میشود که در صفحهی شما صورت میگیرد. این ارتباطات شامل لایک، کامنت، سیو، به اشتراک گذاری، پیامهای دایرکت، کلیک روی لینکها، تگها و منشنها میشود. برای آشنایی کامل با این مفاهیم، مقالهی نرخ تعامل اینستاگرام چیست را مطالعه فرمایید. میمها یکی از محبوبترین و سریعترین راهها برای ارتباط با مخاطبان جوانتر و افزایش نرخ تعامل اینستاگرام هستند.
مخاطبان زمان زیادی را در اینستاگرام میگذارند و انتخاب و حتی خرید محصولات را از طریق این شبکهی اجتماعی انجام میدهند. اما شاید بتوان گفت چگونگی حضور و کیفیت تولید محتوا است که حرف اول را در موفقیت کسبوکارها در این حوزه میزند. نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شد ایدههایی برای افزایش تعامل کاربران با شما در شبکههای اجتماعی است. اگر نگاهی به آمار شبکههای اجتماعی بیندازید، متوجه میشوید که تعداد کاربران و میزان استفاده از آن افزایش پیدا کرده است. از طرفی، تعداد پیجها و کسب و کارهای فعال در شبکههای اجتماعی هم افزایش یافته و باعث رقابت سنگین میان آنها شده است.
وقتی تعداد پیامهای دایرکت زیاد میشود، ممکن است پاسخگویی به همه سخت باشد. در اینجا استفاده از Quick Replies یا پاسخهای سریع اینستاگرام بسیار کمککننده است. میتوانید پیامهای آمادهای برای سوالات پرتکرار و تشکرهای ساده تنظیم کنید. یک پیام صمیمی و مرتبط ارسال کنید تا کاربران حس ارزشمندی دریافت کنند. اگر پاسختان غیرصمیمی باشد، نه تنها تعامل اینستاگرام افزایش پیدا نمیکند، بلکه ممکن است کاهش یابد.
با انتشار پست در زمان مناسب (وقتی که مخاطبان شما در اینستاگرام هستند) به راحتی میتوانید نرخ مشارکت را بالا ببرید . جواب دادن به کامنتها نیز میتواند به افزایش نرخ تعامل اینستاگرام کمک کند. با این کار، فالوورهای شما احساس میکنند که شما برای نظرات آنها ارزش قائل هستید.
افزایش تعامل در اینستاگرام یکی از بزرگترین دغدغههای کسبوکارهای مجازی است؛ درواقع میزان درآمد این کسبوکارها نسبت مستقیمی با میزان تعامل و دیدهشدن پیج آنها دارد. به عبارت سادهتر، هرچه فالوورهای واقعی یک کسبوکار در اینستاگرام بیشتر باشد، آن کسبوکار شانس بیشتری برای فروش و جذب مخاطب دارد. تا اینجا به صورت کامل درمورد نحوه تعامل در اینستاگرام و راهکارهای بالا بردن آن صحبت کردیم.
تبلیغات پولی در فروش تاثیر بیشتری دارد و سریعتر از بازاریابی ارگانیک، نتیجه میدهد. تبلیغات در گوگل ادز، تبلیغات در توییتر و تبلیغ در استوریهای یک بلاگر نمونههایی از این نوع بازاریابی هستند. همچنین یکی دیگر از دلایل موثر بودن لایو اینستاگرام برای افزایش تعامل، این است که میتواند برای اهداف مختلفی استفاده شود.
به این مسئله به این شکل نگاه کنید که مخاطب شما را با کمک هایلایتها میشناسد و متوجه میشود پیجی پاسخگو هستید؛ این مسئله باعث میشود با پیج شما بیشتر تعامل داشته باشد. مخاطبان قبل از اینکه فالوور شما شوند و در نتیجه بیشتر با شما تعامل کنند، به پیج نگاه میکنند؛ پس باید آن را بهینه و آماده کنید. سوالات و تجربیات خود را در رابطه با استفاده از تبلیغات پولی با ما به اشتراک بگذارید. زمانی که کلمه کلیدی مرتبط با خواستهتان را در اینترنت جستجو میکنید، ممکن است نتایج جستجو شامل ترکیبی از نتایج ارگانیک و تبلیغات پولی باشد که بهطور برجسته در موتور جستجوی گوگل ظاهر میشوند. همچنین میتوانید برای افزایش سیو و شیر پست های خود از خدمات خرید سیو اینستاگرام و خرید شیر اینستاگرام استفاده کنید. برای تعامل بیشتر با مخاطبین در اینستاگرام راههای زیادی وجود دارد؛ برای مطلع شدن از این روشها در ادامه همراه ما باشید.
از مهم ترین راه های افزایش تعامل در اینستاگرام ایجاد پست هایی ویدیویی است. در واقع پست های حاوی ویدیو حدود ۳۸ درصد بیشتر از تصاویر، درگیری با مخاطب را ایجاد می کنند.میلیون ها ابزار برای کمک به شما در ترکیب صحنه ها، اضافه کردن موسیقی یا متن برای ویرایش ویدیوها وجود دارد. مزیت بزرگ دیگری که کسب و کار در شبکه های اجتماعی دارد، شرایط ارتباط مستقیم با مشتری است. در این صورت شما میتوانید از نیازهای واقعی مشتریان شناخت پیدا کنید، نظرات واقعی آنها در مورد محصولات خود را بدانید و برای بالا بردن کیفیت کالای خود تلاش نمایید. به عنوان مثال تبلیغات هوشمندانه یا Lookalike Audience نوعی از تبلیغات ارائه شده در فیسبوک است که دارای یک سیستم پیشرفته شناسایی اهداف مخاطبین شما است. این سیستم امکان شناسایی مشتریان هدف را برای شما برآورده کرده وبه شما کمک میکند تا در بستری تجاری با آنها ارتباط برقرار کنید.
اینفلوئنسرها با داشتن مخاطبان گسترده و وفادار، میتوانند به شما کمک کنند تا آنلاینشاپ و محصولات خود را به طیف وسیعی از افراد معرفی کنید. با انتخاب اینفلوئنسر مناسب و از طریق کمپینهای همکاری، مسابقهها و یا حتی هدیه دادن محصول به آنها، میتوانید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و تعامل در فروشگاه آنلاینتان را بهبود بخشید. یکی از مؤثرترین راهها برای افزایش تعامل در اینستاگرام، پاسخگویی بهموقع و مؤدبانه به دایرکتها و کامنتهای مخاطبان است. با پاسخ سریع به دایرکت اینستاگرام، نشان میدهید که برایشان ارزش قائل هستید و به ارتباط با آنها اهمیت میدهید.
نظرسنجی از مخاطبان در استوریها یک روش ساده و کاربردی برای افزایش تعامل در اینستاگرام است. از طریق مطرح کردن سوالهای جذاب میتوانید فالوورهای خود را به شرکت در نظرسنجی ترغیب کنید. گرفتن بارخورد و نظر مخاطب این حس را به او القا میکند که جزئی از پیج و کسب و کار شما و به تولید کننده محتوا نزدیک تر است. همچنین نظرات مخاطبان اطلاعات بسیار سودمندی را به شما خواهد داد که برای تولید محتوا ایده های جدید تر و کاربر پسند تری را به دست آورید. تولید محتوای باکیفیت و متنوع یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام است. محتوای باکیفیت و متنوع، قلب تپنده هر آنلاینشاپ در اینستاگرام است.
تبلیغات یک رکن اصلی برای موفقیت و گسترش هر کسبوکاری است و اینستاگرام هم از این قضیه مستثنی نیست. با تبلیغ پیج یا برند خود در دیگر پیجهای مرتبط، میتوانید فالوور بیشتر و هدفمندی را به پیج خود جذب کنید. جذب مخاطبین هدفمند میتواند کمک بزرگی به افزایش تعامل در پیج اینستاگرام شما کند. خب قطعا زمانی که پست شما دارای محتوای کاربردی و جذاب باشد و بتواند مخاطب شما را جذب کند، منجر به سیو شدن نیز خواهد شد.
شما در این قسمت میتوانید ببینید کدام پستها از همه بیشتر تعامل داشته و به تولید محتواهایی با آن شکل ادامه بدهید. تبلیغات پولی میتواند با هدف قرار دادن مخاطبان خاص، نتایج سریع و کارآمدتری در کسبوکار شما به همراه داشته باشد و این نتایج قابل اندازهگیری هستند. اگر به دنبال تأثیرگذارترین روش تبلیغات در فروش هستید، هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی میتواند گزینه مناسبی باشد. برای مثال، اگر فردی عبارت «بلیط قطار گرگان تهران» را جستجو کند، تبلیغ صفحه فروش بلیط این مسیر در یک سایت معتبر گردشگری میتواند در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود. اگر به دلیل هزینههای تبلیغات پولی از اجرای کمپینهای تبلیغاتی منصرف شدهاید، شاید وقت آن رسیده که در تصمیمتان تجدید نظر کنید.
{هدفگذاری مجدد (Retargeting)
|}میتوانید از این استیکرها برای انجام نظرسنجی و آزمون استفاده کنید و یا اینکه دنبال کنندگان خود را وادار کنید تا از شما سؤال بپرسند و به این صورت با فالوورهای خود به گفتگو بپردازید. این گفتگوهای صمیمانه باعث افزایش صمیمیت بین شما و مخاطب شده و کاربران بیشتری برای تعامل با شما ترغیب میشوند. فعالیت مستمر و هدفمند در Instagram میتواند بهترین ابزار برای کسبوکارهای مختلف به منزله برندسازی و ارائه خدمات و محصولات باشد.
به این صورت میتوانید افراد فعال در این پلتفرمها را نیز بهعنوان مخاطب فعال به پیج خود جذب کنید. اغلب پیج هایی که قصد فروش محصولاتشان در اینستاگرام را دارند، تنها پست و استوری هایی را منتشر میکنند که در آن معرفی محصول و ویژگی های آن مانند قیمت و… است. اما برای افزایش نرخ تعامل باید محتواهای کاربردی هم برای مخاطبان تولید کرد. حال که دانستیم افزایش تعامل در پست و استوری پیج اینستاگرام چه تأثیری در رشد کسب و کار دارد، بهترین راه های افزایش نرخ تعامل را بیان میکنیم. موثر ترین راه های افزایش تعامل در شبکه اجتماعی اینستاگرام شامل موارد زیر میباشند که در ادامه در مورد هرکدام بیشتر توضیح خواهیم داد. یکی دیگر از راههای افزایش تعامل در اینستاگرام، برگزاری لایو است.
یعنی کاربران چقدر صفحه شما را میبینند؛ همچنین اینستاگرام میزان علاقه آنها به شما و میزان تعامل صفحه شما را اندازهگیری میکند. اما متأسفانه، به دلیل محدودیتهای موجود در ایران، خرید پروموت اینستاگرام ممکن نیست. شما میتوانید از سایتهای واسطه برای اجرای تبلیغات کمک بگیرید یا از روشهای دیگری برای افزایش تعامل در اینستاگرام استفاده کنید. در یک مهمانی شام (یا هر مهمانی سرگرم کننده)، شما فقط منتظر این نیستید که بقیه با شما صحبت کنند، درست است؟ بعضی اوقات، شما باعث ایجاد مکالمه می شوید.
از جمله اطلاعات دیگری که قسمت تحلیل اینستاگرام در اختیار شما قرار میدهد، روز و ساعتهایی است که مطالب شما بیشترین بازدید را داشتهاند. برای نتیجهگیری بهتر، مرتب این قسمت را رصد کنید و سعی کنید محتوای خود را زمانی منتشر کنید که اکثر مخاطبان شما آنلاین هستند و آماده تعامل با محتوای شما. در سال ۲۰۲۴، ۸۴ درصد از مصرفکنندگان اعلام کردند که پس از تماشای ویدیوهای تبلیغاتی، انگیزه بیشتری برای خرید پیدا کردهاند. بنابراین، تاثیر این تبلیغات در افزایش فروش نباید نادیده گرفته شود. تبلیغات شاپینگ، یکی از روشهای تبلیغات پولی ترکیبی است که به راحتی به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا میکنید. برای تبلیغات در موتور جستجو، باید کمپینی در گوگل ادز راهاندازی کنید.
منبع اصلی