رفع خطاهای سئو برای یوتیوب
نحوه انجام سئوی یوتیوب نکته های جدید در رابطه سئو YouTube
با تایپ کلمه ای مرتبط با موضوع خود در نوار جستجوی یوتیوب، پیشنهادات تکمیل خودکار ظاهر می شوند که می توانند سرنخ های ارزشمندی برای انتخاب کلمات کلیدی باشند. این پیشنهادها معمولاً بر اساس جستجوهای واقعی کاربران است و به شما اطمینان می دهد که این عبارات مرتبط و محبوب هستند. عواملی مانند تعداد لایک ها، کامنت ها، اشتراک گذاری ها و زمان تماشا، سیگنال های مثبتی به الگوریتم ارسال می کنند که محتوای شما ارزشمند است. به همین دلیل، دعوت به تعامل مستقیم با مخاطبان از طریق سؤال پرسیدن یا تشویق به کامنت گذاری می تواند مؤثر باشد. همچنین پاسخ دادن به کامنت ها و ایجاد ارتباط شخصی با مخاطبان تأثیر مثبتی بر وفاداری کاربران دارد. یوتیوب میتواند بهطور خودکار ویدیوهای شما را زیرنویس کند، اما کار این معمولاً با خطاهایی همراه است.
اما با نسخه حرفهای شما میتوانید با مقایسه حجم جستجو، CPC (هزینه به ازای هر کلیک) و رقابت، جستجوی کمی عمیقتر هم داشته باشید. البته نیازی ندارید که روی دو مورد آخر خیلی حساب کنید؛ آنها معیارهایی هستند که به شما یک ایده تقریبی از چالش برانگیز بودن رتبه یک کلمه کلیدی را میدهند، اما همیشه شاخصهای قابل اعتمادی نیستند. اگر چگونگی کسب محبوبیت در یوتیوب برای شما همچون یک معماست، پس جای درستی آمدید! هنگامی که به میلیونها بازدیدی که موفقترین کانالهای یوتیوب به دست میآورند و درآمدی که از آن کسب میکنند، با تحسین و رشک نگاه میکنید، احتمالا به پارامتری مانند سئو یوتیوب فکر نمیکنید. طبیعتاً، ارزش تولید فوقالعاده هرگز بر محتوای خوب برتری نمییابد، اما همچنان شایان ذکر است که کاربران یوتیوب به ویدیوهای شیک و خوش ساخت پاسخ میدهند. این کارتها تعاملی هستند و کاربران را تشویق میکنند تا ویدیوها، پیوندها، لیستهای پخش و موارد دیگر را کاوش کنند.
راهحل آن هم جذابیت و مرتبط بودن موضوع ویدیو با سرچ کاربر به اضافه کاور جذاب است. با استفاده از TubeBuddy میتوانید تحلیل کلمات کلیدی را انجام دهید، توضیحات و برچسبها را بهبود دهید و استراتژیهایی برای افزایش بازدید ویدیوهایتان دریافت کنید. زمان تماشای جلسه یکی دیگر از معیارهای مهم برای اندازهگیری تعامل کاربران است. یوتیوب به چگونگی کمک یک ویدیو به جلسه تماشای کلی یک کاربر اهمیت میدهد. اگرچه ممکن است به نظر متناقض بیاید، ویدیوهایی که برای هدایت کاربران به وبسایت شما طراحی شدهاند، به سئو شما آسیب خواهند رساند، زیرا بینندگان را از یوتیوب دور میکنند.
با این حال، هرچه امتیاز بیشتری با الگوریتم جستجوی یوتیوب کسب کنید، شانس بیشتری برای رسیدن به موقعیت های برتر خواهید داشت. از آنجایی که موتور جستجو و یوتیوب متعلق به یک شرکت هستند، یکپارچگی بین پلتفرم ها وجود دارد. چرا این اتفاق می افتد؟ زیرا یوتیوب میداند که این ویدیوها محتوا ارزشمندتری را به کاربر ارائه میدهند. برای این منظور، گوگل الگوریتم هوشمندی را توسعه داده است که قادر به شناسایی صفحاتی است که محتوای خوبی را ارائه می دهند. همچنین مواردی را که از هرزنامه، سرقت ادبی یا سایر اقدامات مخرب استفاده می کنند را از نتایج حذف می کند.
برای هر دو، به مدیر ویدیوت برو، بعد روی “Videos” زیر “Video Manager” کلیک کن. برای اضافه کردن زیرنویس یا زیرنویس ناشنوایان به ویدیوت، باید یک فایل متن رونویسی پشتیبانی شده یا فایل زیرنویس زمانبندی شده آپلود کنی. برای اولی، میتونی متن رونویسی رو مستقیماً برای یک ویدیو وارد کنی تا به طور خودکار با ویدیو همگام بشه. و مثل توضیحاتت، با مهمترین کلمات کلیدی شروع کن، از ترکیب خوبی از کلمات رایج و دمبلند استفاده کن (مثل اونهایی که به سوالاتی مثل “چطور…” جواب میدن). بهترین کار اینه که از تگهای محبوب رقبا استفاده کنی تا به یوتیوب کمک کنی بهتر بفهمه. برای پیدا کردن تگ، کافیه به گزینه “View Source” بری و دنبال “keywords” بگردی تا تگهای مرتبط رو پیدا کنی.
TubeBuddy یک افزونه مرورگر است که روشهای کاربردی و مناسبی برای مدیریت کانال یوتیوب به شما معرفی میکند. با کمک این افزونه میتوانید ویدیوهایتان را زمانبندی کنید و حتی جوابهایی آماده برای کامنتها داشته باشید یا قالبهای شخصیسازی شده برای صفحه پایانی ویدیو طراحی کنید. خبر خوب این است که موتور جستجوی یوتیوب هم دقیقا مثل گوگل کار میکند و اصول یکسانی در الگوریتمهایشان به کار میبرند. بهخصوص اینکه شما میتوانید در نتایج جستجوی گوگل، پستهای یوتیوب هم ببینید. به طور متوسط بیشتر مردم ترجیح میدهند بهجای خواندن متن، ویدیو ببینند. لینکهای داخلی هم میتوانند به نحوه ساختاردهی ویدیوهای شما در یوتیوب کمک کنند.
تحقیق کلمات کلیدی فقط پیدا کردن عبارات پرجستجو نیست؛ بلکه فهمیدن هدف پشت جستجوی کاربران نیز اهمیت دارد. آیا کاربر به دنبال آموزش، بررسی محصول یا محتوای سرگرم کننده است؟ با تحلیل هدف جستجو، می توانید محتوایی تولید کنید که دقیقاً نیازهای مخاطب را برآورده کند. مرحله اول سئو یوتیوب چیست؟ تحقیق کلمات کلیدی پایه اساس آموزش سئو یوتیوب را تشکیل میدهند. تصور کنید که در حال ساخت یک قصر باشکوه در درهای صعبالعبور هستید که فقط از طریق یک کورهراه خطرناک و بدون راهنمای مسیر قابل دسترسی باشد. تولید محتواهای جذاب و خلاقانه بدون تحقیق کلیدواژه دقیقا همینطور است.
هنگامی که کاربر یک عبارت جستجو را در یوتیوب تایپ می کند، ربات های پلتفرم تمام کانال ها و ویدیوها را جستجو می کنند تا بهترین نتایج را به ترتیب مرتبط به کاربر ارائه دهند. این اتفاق در یوتیوب نیز رخ می دهد که سیستم جستجوی خود را ارائه می دهد تا کاربران بتوانند به راحتی کانال ها و ویدیوهای مورد نظر خود را پیدا کنند. رعایت اصول سئو به وب سایتها کمک میکند تا میزان بازدید سایت خود را افزایش دهند. اینجاست که آموزش سئو یوتیوب وارد ماجرا میشود تا کانال شما را از یک صفحه سوتوکور به یک محفل پررونق از حضور و تعامل بازدیدکنندگان تبدیل کند. این ابزارها به شما میگوید که آیا صفحه موردنظر برای نتایج ویدئویی واجد شرایط است یا نه. همچنین متادیتاهایی را که به گوگل کمک کرده است تا گوگل ویدئوهای شما را تجزیه کند، نشان میدهد.
پس از انتشار یک ویدیوی جدید، ویدیوی شما باید دارای نظرات، پاسخ به نظرات و مشترکین جدید باشد. هرچه ویدیوهای شما فعالیت بیشتری داشته باشند، شانس بیشتری برای رتبه بندی توسط موتور جستجوی YouTube خواهید داشت. در دنیای شلوغ یوتیوب، جلب توجه مخاطبان و افزایش تعامل با آنها کار آسانی نیست. اما با استفاده از استراتژیهای مناسب، میتوانید کانال خود را به مقصدی جذاب برای بینندگان تبدیل کنید و وفاداری آنها را به دست آورید. رونوشت، متنی است که محتوای صوتی ویدیو را به صورت مکتوب بیان میکند. شما میتوانید این رونوشت را به صورت دستی بنویسید یا از ابزارهای اتوماتیک یوتیوب برای این کار استفاده کنید.
به طور کلی عدم استفاده از ویپیانهای رایگان، روشی بهتر و با سرعت بالاتر برای برنامههایی مثل یوتیوب خواهد بود. به این مسئله توجه داشته باشید که اگر VPN شما با تنظیمات خاصی تبلیغات را بلاک میکند، لازم است آن را غیر فعال نمایید. Conversion rate optimization (CRO) یک روش برای بهینه سازی سایت در مباحث سئو و زیر مجموعه بازاریابی آنلاین و با ماهیت بهینه سازی نرخ تبدیل شناخته می شود. با این حال، بسیاری از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی - مانند یوتیوب و اینستاگرام - قوانین خاص خود را برای پیشبرد محتوای خاص دارند. سادهترین راهحل این است که ویدیوهای خود را به یک سرویس حرفهای رونویسی ویدیو ارسال کنید.
یک توضیحات طبیعی با یک یا دو بار استفاده از کلمه کلیدی هدف بنویس، و همینطور تنوعی از این کلمه کلیدی. رباتهای جستجو نمیتونن محتوای ویدیو رو ببینن، فقط کد منبع ویدیوت رو بررسی میکنن. با قرار دادن کلمه کلیدی هدف در نام فایل ویدیو، الگوریتم یوتیوب میتونه نام فایل و همه کدهایی که موقع آپلود باهاش میاد رو بخونه. کلمه کلیدی اصلی رو توی نوار جستجو تایپ کن و موتور جستجوی یوتیوب مثل گوگل، لیست بلندی از کلمات کلیدی رو پیشنهاد میده. دستهبندی به یوتیوب کمک میکند تا موضوع ویدیوی شما را درک کند و مخاطبان مناسب برای تماشای آن را شناسایی و به آنها معرفی کند. با دستهبندی صحیح، شانس دیده شدن ویدیوی شما توسط افراد علاقهمند افزایش مییابد و این امر میتواند به تعامل بیشتر با مخاطب نیز منجر شود.
زیرنویسها نه تنها تجربه کاربری را بهبود میدهند بلکه سئوی شما را نیز تقویت میکنند. همچنین، یوتیوب از محتویات زیرنویسها برای درک بهتر موضوع ویدیو استفاده میکند. با توجه به اینکه یوتیوب دومین موتور جستوجوی بزرگ دنیاست، استفاده از آموزش سئو یوتیوب به بهبود رتبهبندی ویدیوها و کانالها کمک شایانی میکند. قطع پخش ویدئوهای یوتیوب در ثانیه ۵۹ مشکلی است که اخیراً کاربران ایرانی با آن روبهرو شدهاند. این مشکل عمدتاً به دلیل عدم نمایش تبلیغات و سیاستهای جدید گوگل رخ میدهد.
گاهی اوقات به دلیل اتصال نامناسب اینترنت ، وضوح تصویر در بالاترین پیکسل موجود ممکن است باعث توقف یا پخش نشدن فیلم شما شود. به عنوان مثال ، اگر یک ویدیوی YouTube حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل دارد و در اجرای این فیلم با مشکلی روبرو هستید ، وضوح تصویر را به 360p یا 240p کاهش دهید. اگر به نحوی کاربر با خطای پخش YouTube روبرو شود ، این ساده ترین ترفندی است که گاهی اوقات باعث می شود فیلم های YouTube بدون دردسر پخش شوند. اگر خطای پخش ادامه پیدا کرد ، سعی کنید یک یا دو بار صفحه ویدیو را تازه کنید. ما چند روش آسان برای عیب یابی قرار داده ایم که این مشکل را برطرف می کند. گاهی اوقات به دلیل خطا در همگام سازی حساب Google خود با YouTube ، ممکن است در پخش با این لکنت روبرو شوید.
متادیتا نیز همان چیزی است که کاربران وقتی با ویدیوی شما روبرو می شوند ابتدا می بینند. بنابراین، وظیفه شما در اینجا این است که آن را به گونه ای ترتیب دهید که جذاب، مرتبط و قابل کلیک باشد. مطالعهای که توسط AdAge در سال ۲۰۱۵ انجام شد، نشان داد که بازاریابان فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارند تا مخاطبان خود را پیش از آن که آنها را از دست دهند، جذب و درگیرشان کنند. این مطالعه همچنین نشان داد که اگر مخاطبان شما در ۳۰ ثانیه اول ویدیو به طور کامل درگیر نشوند، به احتمال ۳۳ درصد آنها را از دست خواهید داد. و البته حواسستان باشد که این تحقیق به سال ۲۰۱۵ بر میگردد و اکنون این موضوع قطعا دشوارتر است. با این حال، حجم، فاکتور بسیار مهمی است؛ چرا که معیار بسیار خوبی از میزان محبوبیت و گستردگی جستجوی موضوع شماست و میتواند به شما کمک کند که با چه اولویتی درباره چه چیزی ویدیو بسازید.
به عبارت دیگر، زیرنویسها ویدیوی شما را برای مخاطبان گستردهتری قابل مشاهده، قابل فهم و لذتبخش میکنند. در حال حاضر ابزارهای مفیدی برای سئو یوتیوب در بازار وجود دارد که هر یک می توانند به شما در بهینه سازی کانال یوتیوب و تجزیه و تحلیل ویدئو و سایر موارد برای رتبه بندی کمک بسیاری کنند. باید در عنوان از کلمات و توضیحاتی استفاده شود که به کاربر کمک کند، تا نسبت به موضوع محتوا درک بهتری داشته باشد و پس از مشاهده ویدیو انتظار کاربر برطرف شود. این انتظار می تواند کاربر را جذب کند، اما پس از مشاهده ویدیو باید نیازهای کاربر را به طور کامل برآورده کند. عناوین برای ویدیوها به عنوان کلید واژه عمل می کنند تا کاربران به سرعت آنها را در جستجو پیدا کنند. در حالی که کلمات کلیدی که در HubSpot پیدا میکنی محبوبیتشون رو در جستجوی استاندارد گوگل نشون میدن، خیلی از این موضوعات در صفحات نتایج موتور جستجوی گوگل هم ویدیو تولید میکنن.
ویدیوهای خود را به بخشهایی با اندازه کوچک تقسیم کنید تا هضم محتوای شما را برای بینندگان آسانتر کند. در نهایت، هنگامی که بیننده ویدیو را کامل کرد، صفحههای پایانی ظاهر میشوند و بهترین استفاده از آنها برای اطلاع دادن به مردم است که میخواهید بعداً چه کاری انجام دهند. چیزی را انتخاب کنید که موضوع ویدیوی شما را دقیقاً نشان دهد و به آن کمک کند تا از هر چیز دیگری متمایز شود. می توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید یا از ابزار یوتیوب استفاده کنید که این کار را تسهیل می کند. بنابراین باید توصیف کند که بینندگان قرار است چه چیزی را تماشا کنند، بلکه آنها را تشویق کند تا روی ویدیوی شما کلیک کنند.
گوگل نتایج جستجوی مفید را پاداش میدهد و محتوای اسپم را جریمه میکند. بخشی از تعریف اسپم حرفهای نامفهوم به صورت خودکار تولید شده است که توصیف مناسبی برای اکثر زیرنویسهای خودکار است. با استفاده از زیرنویسهای نادرست، خطر برچسبخوردن بهعنوان اسپم را دارید و ممکن است رتبه جستجوی کانال یوتیوب شما کاهش یابد. قبل از اینکه بتوانید سئوی یوتیوب خود را بهبود دهید، باید یک کلمه کلیدی یا عبارت مناسب برای ویدیوی خود انتخاب کنید. کلمات کلیدی اغلب در عناوین و دادههای توصیفی ویدیوها قرار میگیرند و هنگامی که در صدای ویدیو بیان میشوند، در زیرنویسها و رونوشتها نیز ظاهر میشوند. همچنین الگوریتم می تواند بر اساس داده ها که از طریق نظرسنجی به دست می آید، تا حدود زیادی از جذاب بودن ویدیو مطمئن شود.
به همین دلیل بررسی کردن چند نکته در این زمینه ممکن است خطای ایجاد شده را به سرعت برطرف کند. در صورت لزوم میتوانید حالت اتصال به شبکه را از اینترنت همراه گوشی (Mobile data) به Wi-Fi تغییر دهید. سپس از قرارگیری در محدوده آنتن دهی مطمئن شوید تا سرعت اتصال را افزایش دهید. در نهایت باقی ماندن حجم اینترنت را بررسی کنید تا در صورت لزوم بتوانید آن را شارژ کنید. به طور ایدهآل، شما باید تصویری انتخاب کنید که نمایشی عالی از کلمه کلیدی هدف شما باشد؛ این کار حضور شما در نتایج مرتبط را بیشتر خواهد کرد.
توجه کن چطور نیل پتل از چند هشتگ در ویدیوش استفاده میکنه که حول محور دستیابی به ROI از بازاریابی محتواست. ما همچنین توصیه میکنیم از هشتگها در توضیحات یوتیوبت استفاده کنی، اما زیادهروی نکن؛ الگوریتم یوتیوب دائماً دنبال اسپم میگرده. این هم یه مثال دیگه از اینکه چطور HubSpot از صفحات پایانی استفاده میکنه تا بینندههاش رو تشویق کنه مشترک کانال بشن یا به ویدیوی دیگهای برن. با فرض اینکه بینندهها میتونن صدا رو بشنون، زیرنویسها ترجمه مفیدی به زبانهای مختلف ارائه میکنن. همچنین، یک تصویر بندانگشتی سفارشی با لوگوی شرکت به یاد موندنیتره و در انبوه ویدیوها گم نمیشه.
یوتیوب پرمیوم به تولیدکنندگان محتوا این امکان را میدهد که محتوای اختصاصی و منحصر به فردی برای کاربران پرمیوم تولید کنند. این محتواها میتواند شامل ویدیوهای اختصاصی، پشت صحنهها و ویدیوهای آموزشی باشد که تنها برای کاربران پرمیوم قابل دسترسی است. این امر میتواند به جذب کاربران بیشتر و افزایش وفاداری مخاطبان کمک کند. یوتیوب ابزارهای داخلی قدرتمندی برای تست و بهینهسازی تامبنیلها ارائه میدهد. یکی از این ابزارها، تست A/B است که به شما امکان میدهد چندین نسخه از تامبنیلهای مختلف را برای یک ویدیو ایجاد کرده و عملکرد هر کدام را بررسی کنید. با استفاده از این ابزار، میتوانید تامبنیلهایی که بیشترین کلیک و تعامل را جذب میکنند شناسایی کنید و از آنها برای افزایش بازدید ویدیوهایتان استفاده کنید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری